lördag 4 september 2021

Vårda huden i höst


Jag vill så gärna behålla lite av den där solkyssta hudtonen en bit in på hösten, men jag tycker man blir blek som ett lakan på nolltid.

Vårens och sommarens starka sol sliter hårt på huden, speciellt i ansiktet.
Jag är en utomhusmänniska och det syns i ansiktet, därför är SPF 50 (eller högre) standard för mig under sommarhalvåret. Resten av året använder jag produkter som mildrar strålningen från skärmar.


Jag blandar produkter från Excuviance, EWY och MPicaut (som även maken använder).

Istället för traditionellt serum använder jag MPicaut´s lätta oljor, dagsformen avgör vilken ;-) Därefter tar jag en hudkräm anpassad för dagens planer.

Om ansiktet varit hårt utsatt under dagens aktiviteter tar jag antingen EWY´s repair mousse eller helt enkelt ett lager med MPicaut´s cocoon cream.


Lördag, vaknat med migrän (som vanligt) men solen skiner från en klarblå himmel :-)

Ha en underbar fortsättning på helgen <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Ja huden ja...den känns extra torr nu efter sommarens alla soliga dagar. Bra tips om sköna produkter!
Hoppas din migrän har gett sig under dagen nu...
Kram Titti