tisdag 21 september 2021

Paket som lyser upp


Det här känner ni ju redan till! 
Men hur perfekt är det inte, att få utvalda Liljeholmens ljus levererade till sitt eget utlämningsställe (aka vår lokala Ica Nära)

Värmeljus går ju åt i mängder, 2 st 100-pack.
Vanliga kronljus (50-pack) tänder vi varje helg, precis som de extra långa kronljusen (30-pack) som jag älskar att sätta i Carat-ljusstakarna.


Jag slog även till på dimgrå kronljus (8-pack) till höstens festdukningar.
Sist men inte minst, årets kalenderljus. 
Jo, jag vet, det är tidigt. Men förra året tog de klassiska slut :o

Visste ni att Liljeholmens Tekniska Fabrik grundades 1839 gav medieprofilen Lars Johan Hierta tillsammans med kemisten Johan Michaëlson. 
Visste ni också att Liljeholmens Stearinfabriks AB är världens största tillverkare av stearinljus och ett av Sveriges äldsta nu verksamma företag. 
Liljeholmens tillverkar ljus i 100% stearin i Oskarshamn, norra Kalmar län. 

Stearinet i Liljeholmens ljus är baserat på den förnybara råvaran talg (animaliskt fett som är en restprodukt). Stearin tillverkas alltså av förnybara råvaror till skillnad från paraffin som görs av fossila råvaror som olja. Liljeholmens stearinljus är dessutom svanenmärkta!

Tisdag och jag har packat upp paket från Liljeholmens, helt utan reklamsamarbete, bara för att jag helt enkelt tycker att deras stearinljus är bäst :-)

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: