onsdag 15 september 2021

Kors och tvärs i Skåne


I bland blir inte saker och ting som man tänkt sig :o

Vi lämnade Halmstad strax efter nio på måndagsmorgonen.
Ingelsta blev första stoppet, med andra ord åkte vi tvärs över hela Skåne innan första stoppet. Vi hade nämligen siktet inställt på Österlen :-)
Andra stoppet blev på Eklaholm hos Karl-Fredrik och Petter.


Jag vill inte låta negativ, men jag saknade det genuina som fanns när vi var där första gången. Första gången innan alla tv-program.
När vi har flyttat våra rabarber ska i alla fall en rabarberklocka införskaffas.


Såg en riktigt fin inspirationsplantering. Kanske något för trappan?


Tredje stoppet blev av nöd tvunget, hungern hade smugit sig på och blev akut ;-)
En räckmacka på Olof Viktors kan ju aldrig vara fel.


Sen kan man ju följa upp den med citron-marängpaj, men man måste ju inte ;-)

Fjärde stoppet blev hos Sjöfolket, men därifrån gick vi tomhänta.


Desto mer fick vi med oss från Kivis Musteri :-)


Men favoriten är ändå sanddynerna i Vitemölla <3


Jag hoppas så, och håller tummarna för att de kan dra igång Badhotellet igen. Som jag saknar att bo och äta där!


Efter Vitemölla körde vi nästan direkt hem ......

Nu blir det inga fler bildbomber från var långhelg/mini-semester, möjligen återfall till några unika bilder ;-)

Onsdag och redan mitt-i-veckan! Såna här veckor skulle jag kunna vänja mig vid ;-)

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Åhh älskar Skåne och Vitemölle är ju något alldeles speciellt. Vilken mysig minisemester ni haft. Kraaam Pia