tisdag 15 oktober 2019

Som en blank canvas


Medan jag roade mig med mitt ryggskott, roade sig maken med att skura och plocka undan våra trädgårdsmöbler.

Alla växter som ska övervintras är antingen inomhus, i garaget eller i växthuset.


Maken slet som ett djur ända in i skymningen, nu är även alla valnötslöv bortplockade. De blir så infernaliskt hala när de börjar förmultna och är ingen hit att halka runt på.


Baksidan, trädgården under valnötsträdet, liknar mer en blank canvas och jag är redo för planering av nästa år ;-)

Så snart tjälen går ur marken i vår ska ölandsstenar lyftas, flyttas och läggas på nytt. Den nya parasollfoten ska grävas ner och stabiliseras. Till sist ska fogar göras ogräs- och insektssäkra.
Nya krukor ska införskaffas, lavendelbuskar ska fortsätta planteras och rabatten ska bli färdig.


Nu ska vi få hyfsat varmt ett par veckor, men snart är det nog dags att fundera på att vinterisolera glasväggarna med bubbelplast och hänga upp växthusbelysningen. Men fram till dess njuter jag av de sista fina dagarna i vårt vackra växthus.

Tisdag och efter att ha missat min yoga flera veckor på raken ska det äntligen ska det bli MediYoga med Gongavslappning. Eftersom min kropp och knopp har sagt sitt tänker jag lyssna!

Ha en underbar fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: