tisdag 1 oktober 2019

Ringrostig


Jag är svag för kantskurna kanter på rabatter, tycker det är så himla snyggt men de är bara så kortlivade. Kanterna alltså ;-)


När vi var på Blomsterlandet härom sistens fick jag syn på rullar med de klassiska vågiga kanterna, men istället för grön plast var de av rostig plåt.


Eftersom en del annat rostigt redan tagit plats i trädgården och det finns planer på armeringsjärn och armeringsmattor, passar det ju in färgmässigt. 
Sagt och gjort!
Tre rullar a’ 5 meter har inhandlats. I helgen ägnade jag lite tid åt att få dem på plats. 


 Jag blev lite besviken när jag inte fick ner den fullt så långt som jag ville, men vi har så mycket stor sten nära ytan så det är väl inte så konstigt om det kom en eller ett par stenar i vägen.


Vi får väl se hur kanten klarar sig i längden i kampen mot gräsklippare och trimmer.

Tisdag, första oktober och med en alldeles för lång arbetsdag gick jag miste om min MediYoga för andra veckan i rad :-(

Ha en fin fortsättning på resten av veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Klart mycket snyggare än dom i grön plast. Blev ju jättefint det där. Hoppas den klarar trimmer osv. Den ser ju ändå rätt tålig ut. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Oj så snygga! Rost funkar alltid i det gröna...
Veckan rullar på, snart helg igen du :)
Kram från Titti