lördag 19 oktober 2019

Höst i växthuset


I år är det visst ett ljungår i Villa Davidsson, jag blev så himla sugen på att fylla zinkbaljan med ljung.
Sagt och gjort!!


Temperaturen i växthuset anpassar sig hyfsat bra till temperaturen utomhus, bortsett från att det aldrig kommer att gå under ca 5 grader med hjälp av den nya fläkten.


Därför hoppas jag att ljungen kommer att trivas ypperligt på golvet.

När det blir kallare måste jag ta i min Ingefära, den klarar inte under 10 grader. Övervintring i huset med andra ord.


 En alldeles väldigt röd cyklamen får pigga upp tillvaron ytterligare i växthuset.
Om det fortfarande lever när det blir kallare, får väl även den komma in i husets värme.

Lördag och vi har varit en sväng på kyrkogården med lite gravdekoration och en ljuslykta.
Lördag och jag njuter av ett helt underbar höstväder :-)

Ha en härlig fortsättning på helgen <3

2 kommentarer:

Ingmarie We sa...

Så fint med ljung i zinkbaljan och cyklamen har verkligen en intensiv färg. Ha det bra i helgen.

HWIT BLOGG sa...

Ljung gillas! Måste ta en tur till plantskolan i veckan :) Vädret är väl inte det bästa denna söndag men vad gör det när man bara ska vara i soffhörnet och vila...
Kram från Titti