torsdag 3 oktober 2019

Kaos är också någon slags ordning


Kaos i huvudet, kaos på jobbet, kaos hemma, men allt hänger ihop.

Hemma har vi fokuserat utomhus ända sen i april när arbetet med växthuset började. Inomhus har inte haft någon prioritet överhuvudtaget.
På jobbet är vi på tok för lite folk för den arbetsbördan vi har, vilket gör att den som skriker högst blir prioriterad - kaos med andra ord. 
Allt bidrar till att det blir totalstressad kaos även i mitt huvud.

Efter att ha startat dagen med migrän, bestämde jag mig för att checka ut från jobbet i lite mer normal tid för att försöka bringa lite ordning i kaoset här hemma ;-) 
Är väl kanske lättare sagt än gjort, men jag får väl börja med att vattna de ledsna blommorna och sen jaga dammråttor med snabeldraken så att golvet kommer fram :o

Torsdag, en råkall hösttorsdag med regnet hängandes i luften, hua riktigt brasväder med andra ord!
Ha en skön fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Jobbigt när det blir kaos överallt. Känner igen det där. Den som skriker högst får hjälp eller ur var det. Ger mig tusan på att det var en man :-) Kan ha fel. Fast på jobbet så är det småkillarna som gastar sig till hjälp. Vi har genomskådat detta och hjälper dom som är tysta först, fast det tar på hörseln. Ha Ha! Sköt om dig nu och vila. Dammråttorna finns kvar vet du. Kraaam Pia