söndag 20 oktober 2019

Slit och släp


Den här helgen har gått i raketfart, men det kan väl kanske bero på att vi var till  Kalmar två dagar i rad ;-)
Jomän, vi var på Ikea både i går och idag. Igår konstaterade vi att allt inte fanns och att alla släpkärror var uthyrda. 
I dag fick vi med oss allt. Phui!


Vår sovrumsrenovering blev ju inte 100% komplett förra året. Men nu så!
Det tyngsta var alltså två nya resårmadrasser till vår säng. Eftersom min rygg är allt annat än bra valde vi hårda den här gången. Nu hoppas jag slippa att vakna stel som en pinne med ont i både nacke och rygg.

De andra tunga lådorna innehöll något som maken håller på att montera och jag håller mig undan ;-)


Trots att jag är en julnörd av rang gick jag inte helt bananas på julavdelningen ;-) 
Ett par söta ljuskedjor med timer och julklappspapper var allt som följde med därifrån.

Söndag och maken skruvar Ikea-möbler. 
Söndag och doften av nybakat rågbröd sprider sig i hela huset.

Ha en skön avslutning på helgen och en bra start på den nya veckan <3

1 kommentar:

Rost och rädisor sa...

Fint papper, särskilt granarna! Jag har papper för ett par livstider, men det är ju så kul med alla mönster. Tyvärr inte lika många paket att slå in nu för tiden så jag har gett mig själv köpstopp.
Lycka till med sängarna! Ser så fint ut.
Allt gott
/Anette