torsdag 8 augusti 2019

Stora gurkdagen


Även i år hämtade vi nyplockad Västeråsgurka på Öland, 30 kg tog vi. Jag kan lova att 30 kg kräver mååånga burkar och mååånga timmar ;-)


Medan maken stängslade vildsvinen ute från trädgården i går tog jag på mig uppdraget gurka.
Phui!

Fyra burkar snabbsaltad för den, i tid, närstående förbrukningen.
(de ursnygga burkarna är från Ikea)


25 + burkar med inlagd smörgåsgurka. Nu hoppas jag att gurkan ska räcka till nästa gurksäsong :o Notera att det inte bara är till mig och maken, barnen är ännu större älskare av inlagd gurka.

När jag ändå var i farten testade jag även en burk inlagda grönsaker som Ernst gjorde nyligen i Sommar med Ernst. Luktade väldigt gott men är ännu inte avsmakad.

I dag har vi testad möblera växthuset, beställt några stolar och bord :-)

Torsdag och vi fortsätter att njuta av sommarvädret, som bjuder på ömsom regn och ömsom sol.

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Oj så många burkar det blev. Min Pappa skulle dö av avund, han älskar inlagd gurka äter det varje dag. Vi har odlat själva och har väl en tre fyra burkar klara än så länge. Kraaam Pia