fredag 15 mars 2019

Glas, mat och spa


Ett enda ord räcker egentligen för att beskriva det senaste dygnet, AVKOPPLING.

Två dagars semester, när inte så många andra är lediga, det är lyx de luxe.
Vi valde att checka in på Kosta Boda Art Hotel ytterligare en gång. Även om Kosta ligger mitt-i-ingenting, är det ju inte så långt för oss att åka. 


De två senaste gångerna vi varit där har vi bott i samma rum ett av Kjell Engman. Även om just Kjell Engman är en av mina favoritkonstnärer valde vi att bo på andra våningen, när vi nu fick välja :-) Att vi dessutom fick ett av Ulrika Hydman-Valliens rum, kändes extra bra.


Efter några timmar i deras spa, dusch och lite fix, tog vi fördrinken på rummet.

I det HÄR, och det HÄR och det HÄR inläggen finns lite bilder från spat och hotellrummen.


Vår tre-rätters inleddes med sotad fröjalax, chili- och stjärnanis picklad citron, majonnäs smaksatt med sotad purjolök, krispig kål, brysselkål med en vit fransos i glaset.


När det sedan var dags för huvudrätten var det styckningsdetaljen picanha, fänkål, rökt duchess, rostad rotselleri, silver lök, äpple, sherry- och rosmarin sky med ett väldigt intressant rött från Sardinien.


Jag avslutade med en laktosfri variant av desserten, blåbärssorbet, rostad kokos, kikärtsmaränger och blåbär. Maken fick blåbärs bavaroise, lemoncurd, mandelsockerkaka, cremé på citron och brynt smör.


 Vi avrundade sen gårdagskvällen i glasbaren med ett glas prosecco, en perfekt avslutning på en helt underbar dag :-)


Efter lite extra sovmorgon är det ju extra gott med hotellfrukost, eller hur?

Som vanligt är det här ett helt osponsrat inlägg och jag länkar för att det är ett lokalt företag som jag gärna ger lite extra reklam.

Men nu tror jag bestämt att jag måste ta tag i min surdeg, det ska bakas både bröd och pizza.

Ha en skön helg <3

Inga kommentarer: