torsdag 28 mars 2019

Fullt ös


 Full sol, 15 grader i skuggan, kunde ju va sämre liksom.

Hudtandsliljan börjar öppna sina näpna rosa blommor. Jag tycker den är så himla fin. Synd bara att den inte blommar samtidigt med praktmagnolian som utgör dess tak.


Där står de, nedanför växthuset och bara blommor som porslinshyacinter kan. Lika bra är väl det för de ska snart få möta spaden och få en ny lokalitet i trädgården.


Påskliljorna har verkligen inte långt kvar, många är de dessutom. Jag ser fram mot det gula hav som sakta växer fram.


En liten självsådd, övervintrad pensé av minisorten mitt i gräsmattan. Hade minisar i ampel för ett eller två år sedan hängandes under balkongen, troligen har de delat med sig.

Så har jag äntligen tagit mig i kragen, tagit min överhettade, förvirrade och trötta knopp till en läkare, som minsann tyckte jag skulle vara sjukskriven :o
Men just nu tror jag inte alls att jag blir piggare och mindre stressad av att vara hemma, snarare blir det ett ännu större stresspåslag. Nästa vecka blir det någon som pysslar med kbt. Det blir bra det :-)

Dags att fixa mat!
Probiotisk mat, sömn och roliga saker, det är det jag ska ägna mig åt. Lite jobb däremellan då förstås, eftersom jag inte tänker låta sjukskriva mig.

Ha en härlig avslutning på veckan <3

Inga kommentarer: