onsdag 27 mars 2019

Det gör ont när knoppar brister


Men hallå, hur fort går det inte?
När man kommer hem sent från jobbet och möts av den här synen i matsalen, då kan man inte annat än le. Le och glädjas över de små sakerna.
I söndags tog jag in grenarna i knopp, idag blommar forsythian, både spirea och körsbär är sprickfärdiga.


Gula blommor är inte mina favoriter, men just på våren gör de mig glad.
Noterade även att narcissor och påskliljor inte har långt kvar ute i trädgården. Det går fort nu!


I morse satte jag den första fullstora satsen kombucha och är därmed helt självförsörjande. Första satsen gav 8 dl, andra 3 liter och nu är jag uppe i 5 liter. Kombuchan jäser någonstans mellan 10-14 dagar innan den är drickfärdig, lite långsammare när det är kyligt inne. 
Kombuchan borde nu räcka mellan jäsningarna :-)

Men nu tror jag bestämt att det är dags att krypa ner under duntäckena och försöka fånga lite nattsömn.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

Inga kommentarer: