måndag 7 januari 2019

Nytt år nya experiment


Nu har vi väl ändå kommit tillräckligt långt in på det nya året för att våga oss på lite nya experiment ;-)

När vi körde hem från Halmstad hittade jag ett gigantiskt salladskålshuvud, närmare två kilo. Perfekt för kimchi sa min mage :o

I går startade jag med att dela ner kålhuvudet något och saltade in det. Idag var det så dags att blanda ihop med övriga grönsaker och kryddblandningen.
Två dygn i rumstemperatur och sen ett par veckor i kyl, sen får vi smaka och ge vårt utlåtande. Givetvis kommer ett recept om det blir ätbart ;-)

Visst är det spännande med matlagning som tar så lång tid :-) Att jag älskar att baka med surdeg vet ni ju redan, men nu börjar jag bli allt mer kär i mina mjölksyrningsburkar.

Alltså vilken start på den här första arbetsdagen efter ledigheten, kommer försent till bilverkstaden trots att jag tyckte jag var ute i god tid. Upptäcker sen att lunchen ligger kvar hemma på köksbordet. Dessutom var jag tvungen att kontakta vår support för att kunna använda min dator.

Ja, ja, det kan ju bara bli bättre! Eller hur ;-)
Dags att ta ett stretchpass för att varva ner den här kroppen och knoppen, som just nu går på högvarv. Sen ska jag baske mig krypa ner i sängen och somna bums!

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

Inga kommentarer: