söndag 27 januari 2019

Söndagssnö


 Jamen då tar vi väl lite till!
Jag är inget fan av snö, men det blir i alla fall ljusare :-)


Den här söndagen har ägnats åt att framkalla huset. Damma, dammsuga och skura golv, bädda rent och skura toalettutrymmen.
Nu luktar huset gott och det känns fräscht igen.

Ute sopas och skottas det snö, maken kör snöslunga så står härliga till. Tur att vi har slungan, nu när snön är lite tyngre.


Helgbuketten, som maken överraskande med igår, står och sprider glädje på matsalsbordet.
Det var så länge sen jag använde den knallblåa tulpanvasen från Johansfors glasbruk, hög tid att den fick komma fram och komplettera den antika knallröda fotogenlampan (som jag renoverade med stor möda för något år sedan).


Jag tror bestämt att det är dags att börja tänka på lite middagsmat. Jag har ju en treliters burk full av färdig kimchi, så det det vankas minsann hemgjorda vårrullar. Det var så länge sen att jag blev tvungen att plocka fram ett av mina tidigare recept.

Ha en underbar avslutning på helgen och en bra start på den nya veckan <3

Inga kommentarer: