onsdag 16 januari 2019

Det är dags


Alltså, hembakade semlor :-)
Men är det inte så att man måste fasta först, innan man får äta dem? 
Jag får nog klura på det, för just nu känns det inte som om jag behöver några semlor precis ;-)

I går testade jag något, för mig, alldeles nytt, Mediyoga. 
Mediyoga, har sin utgångspunkt i kundalini­yoga och är en form av body-mind träning. En helhetsträning som stillar sinnet, ökar kroppsmedvetenheten, balanserar kroppens nerv- och hormonsystem, bidrar till ökad rörlighet, flexibilitet och styrka. MediYogan har inte fokus enbart på det fysiologiska utan på alla aspekter, människan som energivarelse, helheten.

MediYoga innefattar pass och meditationer som fungerar brett för olika grupper med specifika behov, t.ex. utmattning, psykisk ohälsa, ospecifika ryggproblem, hjärt- och kärlsjukdomar, cancer, diabetes, sömnstörningar, ätstörningar, neurologiska sjukdomar, huvudvärk. Mao helt perfekt för mig just nu :-)

Tidigare har jag utövat både Vinyasa och Hathayoga, som jag säkerligen kommer att ta upp igen i kombination med Mediyoga. 
Åhhh vad jag har saknat min yoga!


Yoga och semlor, lägger sig som bomull runt hjärta, själ och rumpa ;-)

Jag ska nog ta och bläddra i någon fikabrödsbok, det är min tur att baka fredagsfika till kollegorna den här veckan :-)

Men först lite yogaläxa!
Ha en fin fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Semlor, så mumsigt! Gott för själen och yoga vill jag sätta igång med, testa. Den där mediyogan låter perfekt...bra tips.
Önskar dig en fin dag!
Kram Titti