onsdag 16 maj 2018

Växthusinspo


När vi hade vår road trip i Halland/Skåne i helgen, körde vi inte bara runt planlöst. Vi hade några mål, varav ett var att besöka Willab i Båstad.
Är minst tio, kanske femton år sedan vi var där sist.

Jag har ju länge haft en dröm att ersätta vårt gamla, medfarna väggväxthus med ett nytt större och vinterisolerat. Nu har den drömmen kommit ett steg närmare verkligheten :-)

Maken och jag är helt överens om typ, färg och storlek :o


Det ska bli ett väggväxthus, likt det gröna på översta bilden men aluminiumfärgat. 
Det ska vara vinterisolerat med en dubbeldörr på långsidan som det gräddfärgade. 


Det är 232 cm högt i bakkant så vi måste vara inovativa, för det utrymmet finns inte idag. Vi har nämligen våra fönster i nedervåningen att ta hänsyn till.
Det är 233 cm djupt och 608 cm långt.

Jamen ni fattar! Vilket drömväxthus!

Eftersom det ska grävas och göras en hel del markarbeten, behöver jag spara lite mer pengar. Men det kanske är bra det, jag måste ju göra ritningar och kolla upp vad som gäller bygglovsansökan.

Medan jag drömmer vidare med växthusbubbel i magen får jag ta tag i dagens bevattningsrunda :-)

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Roligt att få inspiration. Dom har fina saker dom där Willab garden. Svägerskan köpte nyligen et uterum därifrån. Hon är supernöjd. Kraaaam Pia