måndag 28 maj 2018

Sommarblommor


Smet en stund från renovering, hade sån lust att gå ut bland knott och mygg ;-)

I helgen köpte jag sommarblommor till krukorna på våra fyra grindstolpar, men det blev ju inte riktigt väder och tid för att plantera ut dem.

Efter att jag gjort mitt pass med slipklossen bytte jag till planteringsspade medan maken tog över sovrummet med rollern i högsta hugg.


En kruka av vardera grå helichrysum, vit bacopa och blå sticklingslobelia planterade jag i alla fyra krukorna. 
Krukorna är en historia för sig, de är gjutna i gjutjärn i gjuteriet på det företag jag jobbar. 
Man flyttar dem inte hur som helst, maken och sonen slet som djur för att få upp dem på grindstolparna. De väger närmare femtio kilo stycket :o

När jag målar staket och stolpar i sommar, målar jag nog runt krukorna ;-)

Dags för ett yogapass.
Ha en underbar fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Snygga urnor och snygga blommor! Ja dom flyttar man inte på direkt, 50 kg...
Värmen fortsätter och de sköna kvällarna förstörs av alla mygg. Har fått säkert 100 bett redan :(
Ha det gott!
Kram Titti