måndag 14 maj 2018

Skörd under valnötsträdet


Den senaste veckans sommarvärme har verkligen satt fart på trädgården. I går ägnade jag lite tid åt att skörda och så nytt i pallkragarna.
Jaaa, egentligen skördade jag bara ur en halv pallkrage, ersättningssådde och sådde nytt där jag inte sått innan.


Jag blev själv imponerad över hur mycket spenat en halv pallkrage kan leverera på bara några veckor.


När det väl var förvällt blev det 10 paket a 100 gram vardera.


 Jag skördade även dill, jag gjorde misstaget att så den tillsammans med den tidiga potatisen :o Potatisen i den bakre pallkragen har vällt över sina breddar och formligen kvävde dillen.


Snart kan vi även sitta under valnötsträdet mörkgröna grönska, men först ska det färgglada bladutsprunget avnjutas.

Nyklippt och nyslingad är det dags att krypa ner i ryggläge med psykologiboken på magen och fötterna högt.

Ha en underbar fortsättning på resten av veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vilken skörd! Jag bar ju nyss sått så det blir till att vänta ett tag. Kraaam Pia

Klevis sa...

Jag sår min dill i krukor i växthuset har upptäckt att då slipper jag få ohyra på den👍