söndag 6 maj 2018

Rumskänsla


Woaw vilken helg!
Sol och högsommarvärme, det spär verkligen på energidepåerna.

Maken har fortsatt riva i sovrummet, de där tunga jobben som min rygg och mina leder inte riktigt klarar av. Just nu är det golvet som strippas, limmad plastmatta och två lager spikad masonit som ska väck.


Dessutom har maken hjälpt mig att få upp stänger på altanen så att de skira gardinerna kan sitta på plats igen. Ett enkelt och billigt sätt att skapa rumskänsla när man inte har något inglasat uterum.

Jag satte även upp lite svart segelduk för att dölja smidesräcket, som just nu inte ser allt för kul ut. Alla räcken ska målas under sommaren, så den svarta segelduken är temporär ;-)

Segelduk, stänger och myggnät kommer från Ikea.


Rumskänslan späs på med allt det vackra utanför, skir grönska, blommande magnolia, blommande bigarråträd och syren  med stora knoppar.


Synd att det inte går att skicka doft med bilderna. Doften i trädgården är nästan bedövande och insekterna är så lyckliga.


Även om sovrummet har hög prio, tog vi oss tid att spela en golfrunda. 
Jag spelade i kjol, helt otroligt 6:e maj! 
När vi kom hem från golfbanan vid sex var det 24 grader i skuggan. Helt makalöst.

Men nu blir det till att dricka i kapp vatten och krypa ner i sängen ovan på täcket, jisses vad varmt det är på övervåningen :o

Fler försommarträdgårdar finns länkade hos TrädgårdsFägring.

Ha en härlig start på nya veckan <3

Inga kommentarer: