tisdag 1 maj 2018

Sköna maj välkommen 🎶


April avslutades med regn och maj började med solsken :-)
Såg blixtrarna i går kväll, men de var på betryggande avstånd, vilket jag var väldigt tacksam för.
Regnet var välgörande och sköljde bort lite av allt pollen som växtligheten sprider just nu.


 I trädgården blommar nu både gullvivor och de mer färgglada trädgårdsvivorna. En gång i tiden satt de i rabatter, nu är de överallt :o


I går och idag har jag rensat ogräs lite överallt. Under magnoliorna, runt persikoträdet och i köksträdgården.


Efter rensningen passade jag på att sätta den lite senare potatisen, en rad med Gormandine och tre rader med Princess.
Potatisen får göra sparrisen sällskap i år, kanske blir det även bondbönor mellan potatisraderna.
Under valnötsträdet tänkte jag även så haricot vertes och brysselkål, men det får bli när det är helt frostsäkert.


I eftermiddags hann maken och jag med en nio-håls runda på golfbanan, jisses vad det blåste. Blev lite mer utmanande än annars.

Nu tror jag bestämt att det är dags att krypa ner under täcket och läsa lite psykologi och fundera ut en bra runda till min nya utmaning.
Yes, nu ska löparskorna snöras på och jag har som mål att klara halvmilen om tio veckor. Jag har knappt sprungit sen jag stelopererade ryggen, jo lite på löpband, men nu är jag sugen på att testa igen.  Det långsiktiga målet är givetvis milen till nästa år.

Men nu, sängen :-)
Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Åh nu blev jag sugen på att påta lite i landet. Sätta potatis och så frön. Löpning ja, kanske jag ska försöka mig på det jag med. Fast jag har testat så många gånger och min kropp är inte byggd för det verkar det som. Kraaaam Pia