torsdag 16 februari 2012

Gammal fransk .....


........ ja, eller inte?? Jag ropade in en kasse med blankt för sisådär 25 år sedan :o på en auktion i - Stockholm. Jag kan lova att de låg LÄNGE i den kassen!
För bara några år sedan kom en del svarta bestick fram. Då först konstaterade jag att det mesta var "Gammal Fransk", olika sorters gafflar, skedar de flesta 12 av varje. Men helt udda knivar, men vad gör det!


Besticken är av en klart äldre årgång och mycket större än jag är van vid, dessertskedarna är mer som en normal matsked. På det här sättet fick vi en stor uppsättning serveringsbestick.


Besticken är härligt inslitna och jag tycker att mönstret är helt ljuvligt och det är lite olika på de olika besticken.

Ha en härlig fortsättning på torsdagen. Tjingeling

4 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Väldigt fint med sådana bestick. Jag handlade lite på loppis i somras men mest gafflar, knivarna var blandad kompott med fiskknivar och typ smörknivar. / Pia

4U2 sa...

Alltid roligt med överraskningar!

Elle sa...

Jag älskar gamla bestick. De behöver inte användas, bara att se på dem är en fröjd för ögat.
Ha en skön helg!
Kram Elle

Elle sa...

Jag älskar gamla bestick. De behöver inte användas, bara att se på dem är en fröjd för ögat.
Ha en skön helg!
Kram Elle