onsdag 8 februari 2012

Vårkänslor - våffeltider.......


.......ingen större skillnad mot pannkakor egentligen, men så mycket godare. Snabblagat är det också, jag använder mig av Leilas recept. Bara att vispa ihop och sen låta stå 30 minuter - perfekt tid för järnet att bli varmt.


Om sanningen ska fram har jag inte gräddat dem i det vackra gamla vedspis järnet, utan i ett liiite mer modernt elektriskt dubbeljärn.


Är inte pärlisarna för underbara just nu?? De har dessutom en härlig doft av VÅR.

I kväll bänkar jag mig framför TV:n, det är ju svenska Masterchef. Ha en underbar onsdagskväll. Tjingeling

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Håller med om att det rysligt gott med en våffla ibland. Gärna med en liten klick grädde och hjotronsylt på. Pannkakorna äter jag ofta som crepés eller med gräddfil och röd stenbitsrom mmm! Kram Pia

4U2 sa...

VÅR ... vilket välklingande ord för min själ! :)

Elle sa...

Vad gott! Har inte ätit våfflor på länge. Vi brukar äta dem med grädde och varma körsbär.
Härlig bild på pärlisarna!
Ha en skön dag!
Kram Elle