tisdag 7 februari 2012

Näringstillskott .....


......... nu när vintersolen verkligen frestar oss med allt den har är det härligt att tänka framåt - till den stundande våren.

Samtidigt som jag väntar på våren, väntar jag ivrigt på att mina första sådder ska titta upp i mina pluggboxar - chili är alltid svårflörtade :o
I stället för att sitta och stirra på sådderna tog jag fram min lilla groddbox och satte jag i gång årets första omgång med groddar - älskar alfalfa groddar!! Härliga att ha på frukostmackan, härliga att ha i lunchsalladen, jaa egentligen perfekt tillbehör till vad som helst.

Flera andra bloggare har satt ärtskott, de kommer här också - i morgon åker ärtorna ut på lite jord sen väntar vi på dem också :o

Kvällen yoga var en riktig arm-dödare, jisses vad jobbigt det var, men ack så skönt efteråt.

Ha en härlig avslutning på tisdagskvällen. Nu väntar kudden och snart John Blund. Tjingeling

Inga kommentarer: