lördag 3 september 2011

Roadtrip .........


........men först - kantareller och trumpetsvamp. Det tog en stund, rensandet alltså! Förvällda, kantareller för frysen, syltade dito till höstens viltgrytor och pateér och torkapparaten fylld med trumpetsvamp.


Sen Tingsryds konstrunda i det vackra vädret, har länge velat besöka Cesars Trädgård och nu blev det av :-) Däremot fick jag inte nöjet att hälsa på Charlotte, det får bli en annan gång.


Maken och jag strosade runt och njöt, tillsammans med många fler. En hel del ideér fick vi med oss hem!

Vi passade på att handla mjöl på Börjes i Tingsryd innan vi vände hem igen. Torkapparaten behövde tömmas och fyllas på nytt.

Ha en underbar lördagskväll. Tjingeling

1 kommentar:

Anonym sa...

Men åååhhhh, var ni här???!!!! Utan att säga hej??? Så roligt att ni hittade hit, men så tråkigt att vi inte fick pratas vid. Hoppas du vill komma tillbaka en annan gång;)

Idag susar jag igenom Vissefjärda, för mina elever är på "kick-off" på Kolbodabaden och jag ska vara där hela eftermiddagen. Är på hemväg någon gång mellan 4 o 6. Slå gärna en signal om du är hemma när jag susar tillbaka:)

Kram,
Charlotta