fredag 11 februari 2011

Oj, oj, oj ...........


....... var tog våren vägen? Var tog tiden vägen? Helt plötsligt är det fredag och snöstorm!
Frukost i bäckmörker, ja inte för att vi var strömlösa, utan för att det var jättetidigt (med mina mått mätt).
Hade planerat in tidigt projektmöte på jobbet, så det var bara att pallra sig upp, koka gröt och ge sig iväg.


Fördelen med att vara SÅÅÅÅ tidigt på jobbet, är att det är helt OK att gå hem lite tidigare, så tidigt att hela familjen hann med fika från Fenix konditori och en timme bowling i Emmaboda.  Det är fredagsmys det!


Maken hade ärende till Tingsryd idag och kom hem med en "present" till lilla mig, 10 kilo ekologiskt mjöl från Lyckebo Gård, på rekommendation från fru C. Här ska nu bakas och testa mjöl så det står härliga till :-))

Var rädda om varann och ha en alldeles underbar fredag. Tjingeling

3 kommentarer:

Stina sa...

Så mycket mys.:-)

Ja, jag fattar inte var all denna snö ska ta vägen när den smälter. Bäst att dra hem båten kanske.:-) Kram Stina

Rose Garden Malevik sa...

Hmmmm,.,,,,,,här e ingen snö :)
Hoppas kvällen e bra
missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

till helgen.....
VÄLKOMMEN att vara med :)
Håkan

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej Cat!
Usch, jag avskyr att gå upp "i ottan" och det har inte ändrat sig alls sedan jag var barn. Min lillasyster kunde gärna stiga upp vid fem och tycka att livet lekte som bäst då... Konstigt att en del är kvällsmänniskor mer än morgonmänniskor.

Förra veckan hade jag lite vårkänning (precis innan snöstormen) och efter det är det "no turning back"... Efter första vårkänningen skall det inte snöa mer, solen ska skina och små limegröna blad skall skymta i ögonvrån:-) Så det här bakslaget var ju helt onödigt!

De där mjölerna ser härliga ut, det fick mig att tänka att jag gärna kör i gamla hjuöspår på just mjöl. Jag tar vad de har hemma på ICA, men nu med allt kreativt bakande så blir man ju lite sugen på att pröva nytt.

Ha det fint, kram H.