tisdag 8 februari 2011

Händer ......


...... kan åstadkomma mycket - ännu mer om ägaren är konstnärligt lagd. Vilken jag absolut inte kan skryta med ;-)

Stickorna ligger laddade och tas fram när andan faller på - tyvärr är det dottern som får vänta på sin tröja.


Bakstycke och halva framstycket är klart, bara resten återstår. Men den som väntar på något varmt - kan väl inte vänta för länge?


Däremot att fixa möbler! Det tycker hjärnan är roligare - då är händerna helt plötsligt med på noterna! Mormors persianpäls fick släppa ifrån sig lite skinn till favoritstolen - en till står på tur, men då måste jag först hitta en päls till, eller i alla fall delar av en päls.

Fabriken bjuder på mer "handmade by me", ha en underbar fortsättning på denna tisdag. Tjingeling

2 kommentarer:

Mrs. b sa...

Så fint! Klä möbler skulle jag gärna prova på själv!

Elle sa...

Vad duktig du är. Jag skulle inte ens försöka, för med stickning har jag inget tålamod.
Ett par lovikavantar blev det i slöjden, men sedan dess ingenting.

Ha en fin dag!
Kram Elle