måndag 21 februari 2011

Förberedd .........


....... är så himla skönt att va! Middagarna i veckorna har en underlig förmåga att bli väldigt sena hos oss. Men med lite förberedelser kan det med lite tur gå lite snabbare.


Matlistan är planerad, inköpslistan skriven, dukningen förberedd och brödet bakat.


Ja t.o.m. luncherna går att förbereda - koka quinoa, smaksätta med vinäger och lite olivolja. I veckan är det sen bara att blanda med salladsgrönsaker, lite hårdkokt ägg och tonfisk eller makrill. Med en grov macka till det, är det en perfekt lunch.


Dottern tar mackor, frukt och något att dricka med sig som lunch och sonen fixar sig något ur kylen eller frysen.

Ha en underbar måndag. Tjingeling

1 kommentar:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej Catarina !
Vad gott det låter.Tyvärr får jag inte äta bröd, för det innehåller kolhydrater.
Men jag hoppas det blir ändring på det,från och med Torsdag för på Onsdag ska jag till xtravaganza och få hjälp med mitt bukomfång som är för stort för min finlemmade kropp.Kanske det kostar en slant, kan inte hjälpas.Efter jag slutade röka ja även kröka så har det gått överstyr.
Besticken samma som min Mormor hade.

Kram och tack och hoppas Du också får en fin Måndag./Mi