tisdag 1 februari 2011

Favorit .........


......... färger? Fabrikens tisdagstema gav mig ordentlig huvudbry :o
Jag kan nog konstatera att jag inte har speciellt många färger i inredningen. De flesta rummen har relativt ljusa väggar, från vitt till ljust gult eller beige. Golven varierar från terracotta klinker till vitlaserat trä.
Stor älskare av retromönster, men inte alltid retrofärger. Ikeas underbara lövmönster går igen i stora hallen (som draperi för de dragiga dubbeldörrarna) och i vardagsrummets tre fönster.Övriga rum har utrustats med vita broderade spetsförsedda lakan till gardiner. Enkelt och lättskött.


Jag älskar att ta in kraftiga accentfärger, köket går i idel rött ;-) Av rött blir man glad och det behövs i köket!


Sugna på att se mer färgfull inredning, tveka in att klicka er in på Fabriken.

Ha en underbar tisdag. Tjingeling

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, jag bara älskar din kryddhylla. Den är en 10-poängare:)
Kram!

Bluggi buggi blogg sa...

Liker den røde maskinen din på kjøkkenet. Skulle gjerne hatt meg en sånn en :)
Ha en fin uke
Trude :)