lördag 16 oktober 2010

Två underbara.....

...... dagar med fantastiskt väder och en massa positiva "energipåfyllare".
Äntligen antagen till fotoutbildning på universitetet, börjar på måndag :o Nu ska jag få lära mig allt om ljussättning och bildkomposition,. Visserligen har jag missat första föreläsningen, men det tar jag snabbt igen.
.
Äntligen har optikern linser som funkar - på tiden, jag hade verkligen börjat misströsta. Fick även tips på oljekapslar att äta, för att slippa mina torra ögon. Började äta dem i går - om de fungerar ska det visa sig inom 4-8 veckor.
.
Jag fick tag i en baguetteplåt på Cervera - för ett perfekt bakresultat! Var tvungen att provbaka, både i går och i dag ;D Mums!
.
När ugnen ändå var varm blev det frukostfrallor med inspiration från Leila också.
.
Min far var "förbi" med en låda vita lakan - de mest underbara, handsydda, broderade och med handvirkat spets. En hel skattlåda!
Jag har kört tvättmaskinen hela dagen och jag lär få fortsätta i morgon. En del lakan ska bli gardiner i matsalen och köket, några andra ska jag sy påslakan av och ytterligare några ska bli duk till matsalsbordet. Vad jag ska göra med alla kuddöverdrag vet jag ännu inte. Bilder kommer, var så säkra på det!
.
Hann slänga ihop en toscakaka till eftermiddagskaffet. Det var riktigt snabb åtgång på den, hann inte riktigt med, med kameran.
Ha en skön avslutning på denna underbara lördag. Tjingeling

5 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Men oj, vad kul att få gå en fotoutbildning!

ha det finast!
Lisa

Unknown sa...

Vad spännande med fotoutbildning! Blir allt lite avis;)

Underbar baguettplåt! Vill jag också ha...

Ha det gott,
Charlotta

Tant Grön sa...

Grattis till fotoutbildning, så kul!
Och nu blir jag riktigt glad, när jag ser att du har hittat en baguetteplåt på Cervera. Jag trodde bara att såna fanns i svindyra köksshoppar på nätet. Här ska handlas och bakas!

Emmas utsikt sa...

Då kan du ge ut en brödbok med egna bilder. Det hade varit kul. :)

Jag hade också torra ögon, så jag tog laser för år sedan. Rekommenderas.


God natt...

Huset vid ån sa...

Vad roligt o spännande det låter....
Kul att du ville delta i min lilla utlottning!

Hoppas att du får en fin söndag!
Kram Therese