söndag 24 oktober 2010

Omväxling förnöjer..........

....... eller kanske tom förhöjer tillvaron. I dag har regntunga skyar förmörkat vår tillvaro - fotomöjligheterna har näst intill varit obefintliga.
.
Jag gjorde det riktigt svårt för mig själv att skapa mitt första fotoprojekt, bilderna är tagna i köket. Speglar förvandlingen från helt dinkelkorn till färdig surdegslimpa. Eftersom ljuset inte var på min sida är jag tyvärr inte nöjd med de bilder jag lämnar in imorgon.
.
Det här är sista bilden i min serie på fem, färdig macka klar att äta.
Det är riktigt kul och utmanande att jobba med bilder i raw-format, jag blir säkert sams med rawbildhanteraren vad det lider. Men att lära mig Photoshop - det kommer verkligen att ta tid.
.
Veckan som kommer blir det pluggande, en del fotande, yoga, storhandla, sist men inte minst blir det storrensning och köra iväg en massa till miljöstationen. Ja, visst ja, jag ska jobba också :o
.
Ha en underbar söndagskväll. Tjingeling

3 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

Så himla kul att gå kurs.

:)
Emms

Elle sa...

Håller med om att regnväder inte direkt inbjuder till att fotografera. Vad spännande att lära sig lite om fotografering, det skulle jag också vilja göra. Tyvärr har jag ingen "riktig" kamera och nu har även mobilen dragit sin sista suck. Jag hoppas att det bara är batteriet som är slut. Blogg utan kamera är väl som att äta en tårta utan grädde, eller?

Ha en fin dag!
Kram Elle

Sjabbig men chic sa...

Fullt upp låter det som. Ja, det är svårt att få till några bilder med det lilla ljus det är nu.

Kram Lisa