fredag 8 januari 2010

Öland täckt av snö

I morse kröp kvicksilvret under minus 15 grader, det var kallt......

Ni som läst min blogg tidigare, vet att detta är min utsikt från jobbet. Dammen är täckt med is, det är en del snö och idag lyckades jag fånga soluppgången.

Det vackra vädret lockade ut mig idag, jag fick även med mig maken.....


Vi tog en tur mot kusten och över bron, tro det eller ej....... Men ute på isen satt ett 10-tal havsörnar och kalasade på något stackars kadaver. ASHÄFTIGT! Vi sett enstaka exemplar tidigare, men inte så många som idag. Tyvärr går det ju inte att fotografera på bron från vanlig personbil :(

Tack och lov behövde vi inte se något av den berömda Ölandsfåken, men jag kan gott och väl förstå vilka problem det kan bli. Det var svårt att se en del vägar ändå!

Målet idag var Ölands Örtagård, som har öppet torsdagar och fredagar vid denna årstiden. Vi hade slut på vår älskade Ölandspeppar, men passade även på att fylla på med honung, te och saffran.

Sitter just nu och kurar i en filt framför brasan, med levande ljus och en Dry Martini. Sonen fixar kvällsmaten och maken sitter och pluggar.
Tjingeling.

Inga kommentarer: