fredag 1 januari 2010

Nytt år - nya utmaningar...........

....... det nya årets största utmaning blir att få tiden att räcka till, utan att känna mig begränsad i det jag gör.

Det är mycket vi vill göra både inom- och utomhus i vårt hem, de största förändringarna inomhus är duschrummet och köket. Utomhus är det att fortsätta med färdigställandet av vår "medelhavsträdgård", det kommer inte att bli klart men vi hinner en bit till.

Nu är jag klar med pysslet som jag påbörjade i mellandagarna. Återbruk!! En ärvd stol + en ärvd persianpäls = stol omklädd med päls!

Vi fick ärva två helt underbara stolar (50-tal?) med den mest fruktansvärda klädsel jag sett. Har haft dem täckta med lösa fårskinn i flera år, men tyckte det var dags att ta itu med "problemet".

Sagt och gjort bort med tyget och på med pälsen och här är resultatet. Den ena stolen står välkomnande i hallen vid huvudentrén tillsammans med ett bord från det stora blå-gula möbelvaruhuset. De underbara askarna på bordets hylla är chokladaskar från Peter Beier's chokladbutik i Malmö.
Den andra stolen kommer att få åka runt lite till den hittar sin plats.


Tjingeling

1 kommentar:

Inredningsfrun sa...

Ville bara titta in och önska dig en god fortsättning på det nya året.

Kram från Inredningsfrun :)