torsdag 7 januari 2010

Kallt, kallt och ännu mera snö

Det var tufft att gå upp klockan sex i morse, och inte nog med det......
Det hade snöat, plogbilen hade kört förbi utanför på gatan några vändor dessutom var det -10 grader.

Det var bra lockande att krypa ner i sängen igen, eller tända en brasa och ta en stor filt och krypa upp i fåtöljen med en bok och en balja te.

Det var bara att masa sig upp, ut och skotta och sen iväg till jobbet.

Efter arbetsdagens slut var det bara att skotta fram bilen för andra gången, tur att det är lätt snö i alla fall!

Det märks att det är lite ljusare på eftermiddagarna, börjar bli liten sugen på att sätta frön och börja planera vad i växtväg som ska in i trädgården detta året.

Jag vet bara att det ska in två buskar med havtorn och en hasselnöt, Röd Zellernöt" som jag beställt via Ensamma Trädets Plantskola som håller till hos Mandelmanns Trädgårdar.
Sen har jag tänkt att "möblera om" lite, några rosor och julrosor som ska flyttas. Sätta in lite mer lavendel och timjan. I övrigt får vi se vad tiden och plånboken räcker till.


Jag är lite smånervös för min valnöt, jag hoppas verligen att den klarar av kylan.
Tyvärr har vi nog fått tjäle i backen det är bara frågan hur djupt den går. Vi har skyddat rötterna med frigolitplattor och ett tjockt lager löv, en ljusslinga sitter också innanför juteväven.

Nu är jag så frusen att jag tar och kyper ner i sängen och tar några extra filtar med mig.

Tjingeling

Inga kommentarer: