fredag 7 augusti 2009

Varmt, varmare, varmast.........




.....vad gör man när det är de varmaste dagarna på hela semestern? Badar? Näää........
Inte i vår familj. Igår var vi till Glasriket GK och spelade 18 hål. Jag gillar deras bana, de har några hål som som verkligen utmanar en till stordåd! Tre i familjen spelade hyfsat medan en (dottern) spelade som en gud! 67 slag netto och en rejäl sänkning av sitt handicap.

I dag stod jag vid bakbänken, medan sonen jobbade på golfbanan och maken & dottern for till Kalmar. Jag lyckades knåda ihop både surdegslimpor på dinkel och småbröd på råg och dinkel (bägge sorterna med surdeg) och ett snabb-bröd med bovete och dinkelmjöl.
Nu har vi väl så vi klarar de första arbetsdagarna nästa vecka.

Efter avslutat bak satte jag mig under parasollet på baksidan och njöt av doft och alla fjärilar bläddrandes i "Medelhavsträdgård på svenska" (min absoluta favorit just nu, av Peter Englander/Apotekarens trädgård i Simrishamn).



Tjingeling

Inga kommentarer: