söndag 16 augusti 2009

Uttråkad.............

......... nae, bara lite. Det blev inget KM för mig och dottern, för få anmälda :((
Vad gör man då, när dessutom regnet hänger i luften och ramlar ner lite i taget. Bakar!! Eller tar fram stickningen, tröjan är beställd av dottern.

Kan man använda mahonia-bär till något ätligt? Är i så fall tacksam för tips, har hur mycket bär som helst, efter som vi har dessa buskar insprängda lite överallt i den lövfällande häcken för att ha lite liv den trista årstiden.

Om man gillar lite udda "gräs" satte jag en planta för några år sedan. Inte härdig sas det, men här är den det iallafall. Ophiopogon planiscapus 'Niger', är väl en sorts lilja (tror jag) ser iallafall ut så på blommorna.

Har massor med tomater, men inga som börjar bli klara. Satte väl sent i år, men det berodde på att växthuset var knökfullt innan och värmen kom relativt sent.
Satte sex olika sorters tomater och åtta olika sorters paprika/peppar.


Nu först har jag börjat plocka haricot vertes, men det är desto mer. Har två likadana "torn" fulla, GODIS!

Testar för första gången att ha melon direkt på friland, går segt men jag får väl hänga över fiberduken för att driva på dem eller eventuellt gräva upp dem och flytta in dem i växthuset om det blir för kallt.

Tjingeling!






Inga kommentarer: