onsdag 19 augusti 2009

Underbara dag...........

........härligt väder, lagom varmt och strålande solsken.
Till lunch serverades det goda nyheter:
- först en orderbekräftelse från Flora Linnea, 3 st damascenarosor Mme Hardy levereras i oktober. Jippie!
- därefter ringde Duvemåla Handelsträdgård och sa att mina vinbärsträd hade kommit. Jippie!
Maken hämtar dem i morgon, så i morgon kväll blir det till att plantera.
Är inte min kärlekört underbar? Krypande Sedum Bertram Anderson.
Min helt underbara härdiga fuchsia, någon som vet vad den heter? Är planterad på norrsidan vid kökstrappan, så den kommer relativt sent på våren och blommar sedan från början av augusti till det blir frysgrader.
Dags för en kopp te framför alla era bloggar.
Tjingeling

3 kommentarer:

Thorins Trädgård sa...

Varje dag går jag förbi min kära älskade Bertram och varje dag måste jag bara stanna till och titta lite på snyggingen. Det är en av mina favoriter!!! När det regnar blir han alldeles mörk och ser nästan lite blåaktig ut.

/Marit

Thorins Trädgård sa...

Hej, har du denna magnolia i din trädgård, Magnolia soulangeana? Vilken vacker blomning.

Marit

cat sa...

Mmmmmm, håller med dig, Bertram är en riktig snygging.
Magnolian har vi på södersidan av huset, trodde att vi tog livet av den för några år seda. Den växte och blev väldigt alldeles STOR, vi tvingades att flytta ut den några meter från huset. Vi grävde, grävde och grävde, fick upp den och lyckades faktist. Den har växt ännu mer och blommar alldeles fantastiskt.