tisdag 11 augusti 2009

Solen har tagit semester...........

........ å jag har börjat jobba igen! Idag har det kommit ett flertal skurar och blött upp trädgården lite på ytan med sina 10 mm.

Helgen gick i ogräsrensandets tecken, först fick kökslandet sitt och därefter en av våra långa grusgångar. Jag gjorde även jag öl-fyllda snigelfällor av mjölkdunkar på försök, funkade faktiskt över förväntan. Det värsta blir väl att tömma dem!
Jag blir så trött på alla dessa sniglar som festar på allt jag sår och sätter, trött på kaninerna som gräver upp istället. Just nu planerar vi för ett skadedjursfritt köksland. Vi planerar att sätta en ram med snigelkant och stolpar med hönsnät. Sedan behandla all jord innanför ramen med nematoder. Om vi fortfarande har kvar sniglar efter detta, är det inte stor idé att odla själv!

Denna veckan laddar vi mest för klubbmästerskapet kommande helg, 54 hål på två dagar. Kul!!

Tjingeling

Inga kommentarer: