tisdag 4 augusti 2009

Stockholm, Stockholm, stad i världen............

......Stockholm, Stockholm världens stad .
Vi våldgästade min familj i huvudstaden, föräldrar, två bröder med familj och min gamla farmor. Inte för att vi tog båten dit....... Men som ni vet saknar och älskar jag havet, en promenad i sakta mak i hamnen i Nynäs stod alltså på programmet.


Vi hann även med två dagars shopping, både i city och förortsgalleriorna i Farsta och Skärholmen. Det blev en 18-håls golfrunda på Viksjö, idel goda middagar och en hel del umgänge. Tack alla för att ni finns!!!!!!!!

På vägen hem stannade vi till vid Saltå kvarn i Järna för en fika och lite påfyllnad i skafferiet. Blev 30 kg biodynamiskt mjöl (både vete och dinkel), några kilo hela och krossade sädesslag och en av mina nya favoriter kikärter (hummus!)


Väl hemma igen, har nästan trädgården sprungit ifrån oss! Två dagars jobb för att komma ikapp.



Dottern fortsatte att måla det sista på den sista grinden. Jag längtar till att få bägge på plats igen! Finns det något mer välkomnande än en vacker öppen grind?




De sista dagarna av vår semester kommer vi att tillbringa mycket tid i trädgården och njuta av alla fjärilar. Det är lika överraskande fantastiskt varje år när de kommer till Buddlejan och äter sig mätta på nektar.


Tjingeling

Inga kommentarer: