tisdag 24 mars 2020

Fikonet blickar uppåt


Dags att göra som fikonet, blicka uppåt och framåt :-)
För varje dag med sol kommer allting lite längre i växthuset <3

Jag har en max-min termometer i växthuset och jag måste säga att jag är tacksam för den automatiska lucköppnaren, annars hade det varit total bastu i växthuset. 
Trots att växthusets glas är skuggat av den tjocka bubbelplasten blir temperaturen bra över 25 grader. I värsta fall måste vi montera upp luckaöppnare nummer två.


Dahliorna börjar visa lite, grönt. Lite är det, men det är grönt :-)


Jag blickar uppåt och framåt, framåt mot sol tillsammans med lite värme. Vi har fortfarande riktigt kallt på nätter och morgnar, flera minus faktiskt. Hua!

Tisdag och jag blickar tacksamt framåt.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: