söndag 20 maj 2018

Lummigt under valnötsträdet


Det växer så det knakar!
Speciellt nu när vi inte riktigt har prioriterat trädgården, lite djungelvarning är det allt ;-)


 Växthuset är nästan tömt på sina övervintrare, liksom garaget. Någon enstaka växt står kvar i garaget och alla rosmarin står kvar i växthuset. 
Det blir lite så när ytorna för utomhus tillvänjning är begränsade.


I normala fall brukar jag inte fylla vatten i det stora fågelbadet, men jag tyckte så innerligt synd om småfåglarna. De får hålla tillgodo med pollenbelagd badpool.


 Det är många av mina krukor som stått i garaget som inte riktigt vill komma igång. 
Ett olivträd har redan hamnat på ristippen, vi får se om även de andra två åker samma väg. Tyvärr ser det ut som om några av pelargonerna kommer att få samåka till samma ristipp :o


Håller tummarna för ett bra nötår, jag har nog aldrig sett så många blommor i valnötsträdet.

Nu tror jag bestämt att det är dags att köra ett pass, tvätta av sig helgen och krypa ner i en skön stol med psykologiboken (tenta den här veckan).

Ha en underbar avslutning på helgen och en fin start på den nya veckan <3

1 kommentar:

Villrose sa...

En fantastisk farge på busken (?) til venstre! Ja, det er alltid noen av overvintrerne som ikke klarer seg.... Men noen er det alltid, heldigvis. Fint at du tenker på fuglene. Nå må jeg ut og se til fuglematerne og -badet!