måndag 31 januari 2011

Våffeldags .......


........ njae, kanske inte riktigt än! Men det gäller ju att va beredd, både på alla hjärtans dag och våfflor.

Både våffeljärn och hållare är ett lagårdsfynd som jag dragit med mig i en flyttlåda tillsammans med andra gjutna järnfynd i mer än 25 (!!) år. Jisses!
Undrar vem som släpat den lådan upp och nerför alla trappor i Stockholm innan den hamnade i källaren i vårt hus?

Synd bra att vi inte har någon järnspis i vårt hus :-( Men jag får vä ta fram det moderna dubbeljärnet istället, när det blir dags.

Ha en alldeles underbar måndagskväll. Tjingeling

1 kommentar:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Sent om sider så är jag här igen.Nu har jag 180 st bloggar som jag följer.Puh.Ändå har jag gallrat bort en del som jag aldrig ser inne hos mig.Men behåller Småland kvar, för det landskapet ligger mig varmt om hjärtat efter 24 års uppväxt där.

Ha en skön kväll av det som är kvar av den