tisdag 16 april 2024

Värmande ull från ön


Vilken himla tur att bakslaget kom precis när jag fäst alla trådar och hunnit tova mitt senaste alster ;-)
Om ni gillar att sticka, kan jag verkligen rekommendera Fair Isle mönster, gud så roligt det är :-)
Just den här västen köpte jag som ett kit (mönster + garn) från Ullcentrum på Öland. Sen har jag modifierat urringningen, den är v-ringad i original men jag tycker bäst om rundhalsat.


Hmmm känner mig av någon anledning väldigt långhårig :o 
Jag kämpar med att få ut den kort-korta frisyren jag hade innan, till en kort bob/page med undercut. Inte mycket kvar nu! intalar jag mig själv ;-)

Tisdag och det är snö-blandat regn och två! grader.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

2 kommentarer:

Dan sa...

Belle réussite, bravo!

Villa Ryttarängen sa...

Jättefin ullväst. Undrar just när man kan slippa alla varma kläder och få njuta av solens värme. Kraaam Pia