fredag 12 april 2024

Helgbuketten


Fredag igen!
Veckorna går fort nu, det är så mycket som ska hinnas med men så lite som hinns/orkas med. 
Eftersom läget är som det är, har jag lovat mig själv att det som hinns det hinns, resten får helt enkelt vänta till senare :-)

Helgens bukett är egentligen gårdagen födelsedagsbukett till maken :-)


Cremefärgat rakt igenom, bortsett från blomstermoroten som sticker ut.


Borde jag kanske odla lövkoja i trädgården?
Så ljuvlig och doften sen <3


Den som fyller år får tårta, det är sen gammalt. 
Den här gången bakade jag Schwartzwaldstårta, den är okomplicerad, går hyfsat snabbt och är väääldigt GOD. Nu kan vi fika på tårta hela helgen ;-)
HÄR finns receptet om någon blev sugen.

Ha en härlig avslutning på fredagen och en bra start på helgen <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Fin bukett tycker jag, gillar färgen. Den tårtan ser makalöst god ut. Hälsa maken och gratta. Kraaam Pia