onsdag 6 december 2023

Julpyssel för liten (och stor)


Lite julpyssel behöver man unna sig :-)
Jag är barnsligt förtjust i att julpyssla och pepparkakshus har jag baske mig inte gjort sedan barnen var i nedre tonåren. 


Det blir inget hemmabygge i år, det får bli en byggsats med Pippis hus. Jag gissar att barnbarnet är ganska nöjd med att få "klistra fast" lite godis.
Pepparkaksdegen är också inköpt, passade på att inhandla degen på Krantz brödbod i Halmstad.


När sonen var och handlade hittade han pepparkakshjärtan med hål och tuber med kristyr i olika färger. Blir helt perkeft att dekorera och förse med band för upphängning (om de inte blir uppätna innan).


Sen köpte jag ett pysselkit på Panduro, det kommer att räcka i flera år, men det ska bli kul att se hur pynten utvecklas med åren.

Om någon vecka eller så, har barnbarnet ett uppdrag i sin adventskalender och då blir det bakning och pyssel för hela slanten hos mormor och morfar <3

Onsdag och jag bejakar det inre barnet.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: