lördag 2 december 2023

Duka i advent


I morgon är det första advent och legalt att börja använda advent/julservisen.
Att jag är svag för porslin är ju ingen hemlighet och även om jag har Ostindia servisen kan jag inte låta bli att älska Swedish Grace också, speciellt "Winter". Jag tycker den är lagom julig och passar även ihop med Ostindia, den ljusblå färgen i dekoren möts liksom.

De gulliga kottservetterna hittade jag på Rusta för en billig peng, kombinerar dem med Ikeas gröna standardservetter.


Numer dukar jag oftast utan någon stor linneduk, då är det perfekt med endast en löpare på mitten. Den ursnygga löparen är ny för i år, "Julnatt" från Ekelund.

Lördag och vi dukar äntligen upp för advent <3

Ha en fin fortsättning på helgen <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Jättefin dukning och ljuslyktorna är det Hallon? Kraaam Pia