tisdag 5 december 2023

Grangirlanger


Gran och grandoft i alla ära, men inte äkta gran i girlanger inomhus. Där går min gräns, fejkgran blir alldeles utmärkt och barrar inte heller.


Själva girlangen är faktiskt två stycken, inköpta på Blomsterlandet för några år sedan. Ljusslingan är batteridriven med timer från Ikea. Med tanke på barnfingrar, är det plastkulor i år.


Jag kunde inte låta bli, utan införskaffade ytterligare en girlang i helgen, fortfarande på Blomsterlandet. Precis lagom att linda runt taklampan i matrummet och sedan hänga några av mina antika julgranskulor mellan lampskärmarna.


Hmmmm...... jag tänker känna efter några dagar om jag skulle vilja ha några band i kulorna isf guldtrådarna. Kanske blir så?

Tisdag och jag fortsätter att plocka fram pynt, lite i taget.

Ha en underbar fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Julfint med girlanger. Här blir det också lite i taget. Kraaam Pia