tisdag 12 december 2023

Blommor och Doft i advent


Det är något speciellt med ilex-kvistar ändå. För mig är de juliga. Sätter man sen till några kvistar eucalyptus blir det även lite doft av jul.


Vackert röda får de stå där i ensamt majestät på skåpet i matrummet. Hoppas kunna komplettera med några amaryllis till fönstren när vi närmar oss jul, men vi får se vad som går att uppbringa lokalt.


Hyacinter har jag däremot inte haft några problem att få tag i. Den lokala mataffären hade jättefina härom sistens.

Eftersom det är lite svalare inomhus just nu, kanske hyacinterna står fram till jul? Eller så får det bli påfyllning.

Den här veckan står det lite bakning på kvällsschemat, i alla fall de dagar jag lyckas ta mig hem hyfsat. Dock inte i kväll eftersom det står klippning på schemat, julfrisyren ska fixas. 


I, eller heter det kanske på, ljusfatet har jag lagt lite nötter till lyst och kryddor för doftens skull. Tycker det är så mysigt <3

Tisdag och julfrisyren ska fixas till.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: