tisdag 17 oktober 2023

Perfekt timing


Clara Lidströms nya bok "Underbara Vinter" kom precis i tid med första frosten, boken handlar om tiden mellan första frosten och tjugondag Knut. Det som normalt är vinter i Claras Västerbotten.

Nu älskar jag södra Sveriges vinter, utan snö och Västerbottens djupa mörker.


Jag ser fram mot att plöja Claras texter och njuta av hennes recept. Ett och annat recept kommer att prövas, det har jag redan insett efter en snabbläddring :o
Kanske någon ny tradition kan införas, vem vet :-)


Tisdag och jag har fått Clara Lidströms "Underbara Vinter" i brevlådan.

Tisdag och vi har haft en andra frostnatt, men jag har inte sett resultatet eftersom det var mörkt när jag körde och mörkt när jag kom hem.

Ha en finfin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: