torsdag 12 oktober 2023

Liten plats för stordåd


Nu när fönsterrenoveringen är färdig för i år fick jag äntligen möjlighet att ställa mitt symaskinsbord på den tänkta platsen. Jag tror det blir bra!
Jag ska bara byta ut mitt stora foto från fotoutställningen mot en lite mer användbar hylla för lite mindre sy-, stick- och virktillbehör.

Om jag fick önska, skulle jag ju vilja ha hela allrummet i övervåningen ommålat också :o I samma vilsamma kulör som vi har i hallen nere och trapphuset upp. Alltså jag har inget emot 70-tals medaljonger, men jag är bra less på dem. Ha, ha, ha.....


Vore det inte underbart om kattvinden bakom bordet kunde rymma alla tyger och mönster? Men se där är det fullt. Fullt med advents- och julprylar som jag inte kan hitta någon annan förvaringsplats för :o

Redan torsdag och veckans andra migrändag. 
De senaste två veckorna har jag haft sju migrändagar, varav som flest tre dagar i rad. Tur att jag för migrändagbok sen många, många år tillbaka.

Torsdag och det blir nog en tidig kväll med en bok som sällskap under täcket.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Först vill jag säga att ha en symaskin är ju guld värt. Att ha migrän är värdelöst. Men du verkar reda ut det hela hur bra som helst. Jag håller med dig, måla på medaljongtapeten. Kraaam pia