onsdag 4 oktober 2023

Nyskördat


-Tror du att det finns morötter så vi kan ta stuvade morötter istället för potatis?
Maken ställde frågan när vi planerade veckans matlista. Jag kan väl säga som så, att jag behövde inte vara orolig över mängden morötter ;-)
Jag trodde väl aldrig att det skulle finnas så stooora morötter. Allt regnande under andra hälften av sommaren måste ha gynnat morötterna. 
Jag sådde två olika sorter, bägge sommarmorötter. I en fjärdedel av en pallkrage vanliga orangea och i en annan pallkrage, samma mängd men av en mixad sort.
Den gula moroten kommer från den med mixade färger, vi får väl se om det blev bara gula eller om det finns några av de tjusiga mörklila också. Men det får jag kolla en annan gång, det här blev nog i mesta laget, men som sagt, ingen potatis, bara morötter :-)


Onsdag och vi äter nyskördade morötter från köksträdgården. Höjden av vardagslyx!

Onsdag och ett STORT GRATTIS till dottern som fyller år idag <3

Ha en fortsatt fin vecka <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Ja morötter är en sak som levererats här också. Gott och nyttigt. Kraaam Pia